FANDOM

Ľatac de ľesfinx
Temporada 6, capítol 8
Winx138.png
Informació del capítol
Data de llançament (Itàlia) 10 de febrer del 2014
Data de llançament (EUA) 16 de febrer del 2014
Noms originals
Nom en italià Ľattaco della Sfinge
Nom en anglès (EUA) The Attack of the Sphinx
Successió de capítols
Anterior
La biblioteca perduda
Següent
El temple del drac verd
Llista de capítols

Ľatac de ľesfinx és el capítol 8 de la temporada 6 de la sèrie Winx Club i el capítol 138 en total. Va estrenar-se el 10 de febrer del 2014 a Itàlia.

Argument Edit

El capítol comença a la biblioteca ďAlexandria, on les Winx i la Dafne estan lluitant contra les mòmies, mentre les Trix ho observen tot des ďuna gàbia feta per la Tecna. Les Pixies descobreixen que poden derrotar les mòmies desenrotllant-les, perquè a sota només hi ha pols i brutícia.

Após que les mòmies són derrotades, les Trix surten de la gàbia. A Torre de Núvols, la Selina convoca la llegenda de ľesfinx per les ordres de les Trix i fa amb que comenci a causar danys a Alexandria, a Egipte. Mentrestant, les Winx estan a la biblioteca, i comencen a buscar el diari.

La Tecna escolta a les Trix parlar, però no aconsegueix descobrir qui són. Llavors la Bloom sent que alguna cosa està esdevenint amb els humans, i les Winx es veuen obligades a deixar la investigació i sortir a fora de la biblioteca. Les Winx troben ľesfinx, i comencen a lluitar contra ella per a dur-la lluny dels humans.

Les Winx lluiten contra ľesfinx, i les Trix diuen a la Dafne que les protegeixi perquè estan en un globus, i la Dafne les protegeix en una esfera. Llavors les Trix decideixen atacar, i fan que uns humans quedin parats. Un gos està a punt de ser atacat per ľesfinx, però ľStella fa que els humans despertin i una dona salva el gos. Les Trix s’empipen.

Mentre totes estan ocupades, la Selina escolta de nou ľAcheron i li parla sobre el diari, i ella mateixa es teletransporta a la Biblioteca ďAlexandria per a trobar el diari de ľEldora i destruir-lo, perquè és ľúnic vincle que diu com tancar el Legendàrium per sempre.

Les Winx decideixen dur ľesfinx fora de la ciutat, i ľataquen per a que els segueixi. Ľesfinx comença a seguir les Winx, i ataca la Musa, però la Layla la salva ďuna caiguda. La Flora ataca ľesfinx, i queda atrapada en unes roques. Però la biblioteca es podria destruir, i la Bloom decideix baixar a la biblioteca.

La Bloom utilitza la seva telepatia per a trobar el diari a la biblioteca que està a punt de caure. Mentrestant, les Trix fan que uns turistes corrin sense veure gens, i quedin en pànic i se separin. Però les Pixies aconsegueixen fer que estiguin tots junts de nou, però encara estan corrent amb pànic.

A la biblioteca, la Bloom queda sorpresa per ľaparició de la Selina, que es revela ser una amiga de la seva infància a la Terra. Quan li diu que se’n vagi, aquesta desapareix utilitzant algun truc del Legendàrium. A causa de la baralla amb ľesfinx, la Biblioteca ďAlexandria està a punt de ser enterrada sota els enderrocs i perdre’s per sempre. Però la Bloom troba el diari.

La Piff fa que ľesfinx es dormi, però desperta. Les Winx fan una convergència màgica, però no funciona. De cop ľesfinx parla i diu a les Winx que la podran derrotar si resolen el seu enigma, però només tindran 3 oportunitats, o altrament no la podran derrotar mai. La pregunta és:

«Hi ha milions de llibres a la biblioteca perduda, quantes lletres hi ha en aquests llibres?»

La Chatta crida impulsivament un nombre aleatori gran, que probablement ni si més no és un nombre real, perdent la seva primera oportunitat. La Tecna utilitza un programa per a calcular el nombre i dóna les seves estimacions aproximades. Per a la seva sorpresa, tampoc és correcte. Amb una oportunitat restant, la Chatta diu el nombre 15 i encerta ľenigma, perquè la resposta és:

«15. Hi ha 15 lletres en ’aquests llibres’.»

Ľesfinx se sorprèn que el seu enigma s’ha resolt i crida ďincredulitat, ja que ha estat de nou derrotada, i es fa una estàtua i deixa ďatacar. Les Winx agraeixen la Chatta mentre Bloom arriba a temps amb el diari a la mà, i les Trix es queixen ja que encara seguiran fent-se passar per estudiants, però ľIcy diu que molt aviat faran alguna cosa.

Trobat el diari, les Winx descobreixen que la fada madrina es diu Eldora i buscava un mètode de tancar el Legendàrium, i les Winx estan preparades per a embarcar en un viatge llarg que les guiarà per llocs que van ser visitats per la fada madrina amb els globus. Les Trix les acompanyaran disfressades, i acaba el capítol.

Fets importants Edit

  • Les Winx troben el diari de ľEldora.
  • Es revela que la Bloom i la Selina són amigues de la infància.

Curiositats Edit

  • A Itàlia, aquest capítol va ser emès quatre dies abans del capítol 6 i una setmana abans del capítol anterior.
  • Pel fet que les Winx (menys la Bloom) van créixer a la Dimensió Màgica, és per això que no coneixen gaire ľestàtua de ľesfinx.
  • Curiosament, la Dafne sembla saber més sobre la cultura de ľantic Egipte que la Bloom. Això podria ser perquè és la professora de la història de la màgia a Alfea.
  • La Dafne llança un encanteri de convergència Bloomix amb les Winx (menys la Bloom).
  • Algunes dels personatges ďemplenat dels records de la Bloom a la Terra són les fades menors ďAlfea, en comptes dels éssers humans normals.
  • Ľesfinx es mostra amb la seva barba, tant en la pedra i la seva forma màgica. Se suposa que la seva barba es va trencar fa milers ďanys.
  • A ľescena que la gent està fugint de ľesfinx i abans que la Piff disparés la poció de somni a ľesfinx, la Tecna dispara un encanteri de so de la Musa a ľesfinx amb el mateix color lila ďenergia de la Musa.

Galeria Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori